Les fichiers MP3 suivants sont une
aide à la prononciation.
Ils reprennent les expressions des tableaux d'activités de communication
du B.O. pour le Cycle 2.
Se présenter :
- Good Morning !
- Good afternoon !
- Good afternoon children !
- Hello ! Good morning !
- Hello ! Good afternoon !
- Hello ! Good afternoon Miss / Sir.
Se présenter dans le
cadre d'un jeu :
- What's your name ?
- Who are you ?
- Cinderella / I'm Cinderella.
- How old are you ?
- Seven / I'm seven.
- Where do you live ?
- In London / I live in London.
Présenter quelqu'un - This is Goldilocks.
- Hello, Goldilocks !
- And who's this ?
- Big Bear / This is Big Bear.
Demander à quelqu'un
de ses nouvelles et y réagir en utilisant les formes de politesse
les plus élémentaires : Accueil: - How are you today, Tasmin ?
- Fine, Liz. And you ?
- Very well, Tasmin, thank you !
Prise de congé : - Goodbye / Goodbye children !
- Goodbye / Bye-bye Miss / Sir !
Souhait : - Happy Birthday
- Merry Christmas
- Happy New Year !
- Happy Easter !
- Thank you !
-
Atishoo !
- Bless you !
Présenter des
excuses : - You're late, Ron !
- Sorry Sir / Sorry Miss !
Répondre à des
questions et en poser sur : - What's your favourite colour ? Yellow !
- What's your favourite number ?
- Four.
Des sujets familiers
: - What pets have you got?
- I've got a cat / I've got a dog.
-
Where's the bear ?
- It's in the garden / kitchen / bedroom.
-
Look at this beautiful chocolate cake, children !
- Yummy ! Yum-yum !
- And what about a glass of carrot juice?
- Yuk !
Répondre à des
questions et en poser sur :
Des sujets familiers (suite): - What's the day today?
- Monday.
Des besoins
immédiats : - Coke, or apple juice ?
- Coke, please.
-
Here you are.
- You're welcome !
- Thank you.
-
How many cards have you got, rowan ?
- Ten, Miss / ten, Sir.
- Well done ! You're the winner !
Comprendre les
consignes de classe : - Sit down !
- Stand up !
- Be quiet !
- Come here !
- Don't run !
- Repeat !
- Shut the door / Shut your eyes !
- Open the door / open your eyes !
- Take a red pencil.
- Let's play a game / Let's sing a song !
- Come on, join in !
- Time to go !
- Slowly, please.
Comprendre des mots
familiers et des expressions très courantes relatifs à soi-même, sa
famille, son environment concret et immédiat, si les gens parlent
lentement et distinctement : - Excellent !
- Great !
- Good boy / good girl !
-
I'm Bob. I'm seven. I live in York.
Suivre des
instructions courtes et simples : - Hands up / hands down !
- Nod your head !
- Clap your hands !
- shake your arms !
Suivre le fil d'une
histoire avec des aides appropriées : - One, two,
Buckle my shoe,
Three, four,
Knock at the door,
Five, six?
Pick up sticks,
Seven, eight,
Lay them straight,
Nine, ten,
A big fat hen.
-
Once upon a time, there was a little girl named Little Red Riding
Hood. One day, she
put on her red coat, took a basket full of
biscuits and walked across the forest to
her grandmother's...
Reproduire un modèle
oral : - Red jelly, green jelly.
- Fish and chips.
-
Rain, rain, go away. Come again another day.
Utiliser des
expressions et des phrases proches des modèles recontrés lors des
apprentissages pour :
Se décrire :
Décrire des activités ou sujets familiers en utilisant des
connecteurs élémentaires :
- I'm Corentin. I'm seven. I live in Vieuxbourg.